Lugeda on mõnus
2007 / 2008


avalehele























LOM Tartu Hiie Koolis
9.novembril 2007


                                                                                                

Selle õppeaasta 1. kohtumine toimus Tartus Hiie Koolis 9. novembril.  Kilingi-Nõmme V klassi õpilased, kes esimest aastat projektis osalevad, panid kirja oma mõtteavaldusi.


“See oli umbes 3-4aastat tagasi, kui ma viimati Tartus käisin” (Kristiine) “Läksime Raekoja platsile,” (Greg), “käisime Tartus suudlevate kujukeste juures ja seal giidid rääkisid meile Tartu ajaloost.” (Kristiine) “Koolid jagati rühmadesse, igal rühmal oli oma giid. Me käisime erinevates kohtades. Esimesena läksime meie enda rühmaga Jaani kirikusse, seal olid terrakotad e savist kujud. Veel sai käia kiriku tornis (“torni trepi astmeid oli vist 136” (Kristiine)), kus oli kirikukell ja see lõi täistundidel automaatselt.” (Greg) “Mulle meeldis kõige rohkem see, kui me olime kiriku tornis!!” (Madis) “See oli väga kõrge ja väga külm.” (Rainis) “Seal oli lahe vaade.” (Madis)

“Teisena läksime me Tartu Ülikooli, kus oli kartser, kuhu pandi kunagi neid üliõpilasi, kes olid midagi halvasti teinud, ja seal oli väga külm. (Greg) “Edasi läksime Toomemäele ja seal öeldi, et me hakkame orienteerumismängu mängima.” (Rainis) “Päris lõbus oli seal koos suurtega orienteeruda ja naljakas ka, kuna Kristjan viskas alati nalja.” (Kristiine) “Ma nägin ausambaid, mida ma ei ole varem näinud.” (Kenter) “Orienteerumisel meeldis mulle väga see, et seal oli palju raskeid ülesandeid.” (Madis)

“Siis läksime Tartu Hiie Kooli, seal tutvustati koolimaja natuke.” (Madis) “Kui me lõpuks jõudsime Taru Hiie Kooli, oli hea tunne, kuna pärast pikka päeva oli võimalus saada väike paus.” (Kristiine)

”Nägime teiste etendusi ja pidime oma rühmaga ka esinema. “Nad olid ka esinenud seal, mis võis ka väga lahe olla.” (Jakob-Engol, kes haiguse tõttu ei saanud kaasa tulla)

“Hiie kooli õpilased olid teinud oma kooli elust väikse filmi. Nad olid teinud veel ka kollifilmi.” (Kenter)

Kirja pandud muljete põhjal võib aru saada, et lastele meeldis, nii et poiss, kes ei saanud tulla, avaldab teistelt kuuldud muljete tõttu kahetsust. “Ma arvan, et järgmisel korral saan ikka kaasa minna, kui mingi takistus ette ei tule.” (Jakob-Engol)

Lood miksis ühtseks jutuks õpetaja Mare



PÄEVAKORD
10.00 Saabumine Tartusse – kohtume kell 10.00 Raekoja platsil purskkaevu all.

10.30- 12.30 Külastame 375a Tartu Ülikooli ja Toomemäge
·        Tartu Ülikooli aula ja kartseri külastamine
·        Jaani kiriku vaateplatvormi või ajaloomuusemi platvormi külastamine
·        Orienteerumisvõistlus Toomemäel

13.30- 14.10 Lõunasöök
14.15- 14.45 Kohtumine kooliperega (direktori avasõnad)
14.45- 15.15Viktoriin Tartus  nähtu ja kuuldu kohta.
15.20- 16.20 Õpilaste esinemised – hingedeaeg/ Halloween
( dramatiseering ühe hirmu- või õudusjutu ainetel)
16.30 – 17.00 Kokkuvõtted viktoriinist.  Autasustamine.
17.00 - 18.00 Võistlusmängud õpilastele, vestlusring pedagoogidele
Soojad riided selga!
Palume kaasa võtta vahetusjalatsid!




Toetajad